4.11.15

ROBIN WILLIAMS

Es va negar.
Es va negar a veure com el cos es degradava,
Es va negar a sentir que deixava d’estimar.
Es va negar  a imaginar el seu cos prostrat al llit.
Es va negar a seguir sentit el seu cos rígid.
Es va negar a que un metge decidís per ell.
Es va negar a que un jutge decidís per a ell.
Es va negar a que un capellà decidís per a ell.
Es va negar a no reconèixer el seu rostre en un mirall.
Es va negar a no poder seguir passejant, olorant, sentint.
Es va negar a no reconèixer la seva dona, els seus fills.
Es va negar a no reconèixer-se en cap de les seves pel·lícules.
Es va negar a que la gent conegués en què s’havia convertit.
Es va negar a seguir en una vida que ja no seria la seva.
Es va negar a seguir vivint, de manera valenta.
Es va negar a seguir vivint, de manera conseqüent.
Es va negar a seguir vivint, vivint, vivint...
Vivint?

S'hi va negar, i va marxar.

2.11.15

COM ESTELS AL CEL

Com  dos estels
floten sobre el cel de vidre.
observen les meves arestes,
les meves infinites arrugues.
s’amaguen sota el serrell,
o desvien la mirada, tímids,
cap a espais indesxifrables.
Però com dos estels
també s’alcen cap el cel
enjogassats i senzills
deixant-se portar pels vents
i els capricis de l’atzar.
com dos estels
em diverteixen i em transporten
cap a indrets sense senderi,
coherència, ni lògica.

31.10.15

OSSOS

S’abandonà lascivament a la mort,
va obrir les cames, va prémer el pit,
va jugar sense embuts amb la luxúria,
d’aquells ossos freds i apassionats.
Es deixà anar encuriosida per l’incert.
Va permetre que aquells ossos
se li amaressin a la pell i al cor,
que les dents es clavessin al muscle,
que els dits sense pell ni carn
li engrapessin amb passió les natges,
que el no-res li envaís el cervell.
Pocs segons després es deixà anar
inundada de la llavor del més enllà,
i aleshores, plàcida i tranquil·lament,
amb un somrís,  deixà de respirar.

30.10.15

DEIXA'M SOMNIAR


Vull seguir somniant,
no em despertis avui,
regala’m aquests instants
on l’anestèsia del son,
em transporta a paranys
allunyats del dia a dia.
Deixa’m somniar
ja se que no és diumenge,
ja se que els llençols
se m’enganxen al front,
ja se que al alçar-me
 no estaré pas d’humor,
però deixa que els somnis
em segrestin el matí,
em despullin de tot,
em facin volar,
em facin volar,
em facin volar,
tant lluny com ells vulguin,
tant bonic com ells dictin,
tant angoixat com pretenguin.
Deixa que la seva ruleta russa
em transporti entre somnis
a prop de la lluna i els estels,
i que ells em gronxin dolçament
per poder seguir somniant...

EL VELL TERRORISTA

El vell terrorista fa recompte dels morts,
dels missatges amagats en cada trucada,
de l’excitació de cada amenaça telefònica.
Fa repàs del terror que poc a poc ha sembrat,
dels trets a la nuca, dels empresaris segrestats,
de tota  vivència al límits de cada estimball,
de cada penediment i remordiment posterior,
de cada ideal defensat, de cada contradicció.
I amb les mans immensament ensangonades,
ara que es troba absolutament acorralat,
prem el gallet per darrera vegada, la més important,
i abans que el sospir resignat li violi el silenci,
la darrera bala ferotge , li esclata al cervell,
sense haver pogut ni tant sols, demanar perdó...

25.10.15

19.00 ZARA -visió positiva-

19.00 hores, divendres,
sec a la porta del Zara,
passa la gent pel carrer,
la vella que a penes camina
i que dona gràcies a la pròtesi
que li ha millorat el dolor
que abans sentia a cada passa.
La dona que torna a casa
pensant en el sopar, els nens,
l’home, el curs que està fent
d’aquella llengua estranya,
que no serveix per a res, però l’omple.
La parella de recent separats,
que s’han conegut per internet
i han refet, no saben ben bé què,
i passegen agafats besant-se
com dos adolescents enamorats,
convençuts que ara sí l’han encertat.
Les dues noies que parlen
d’aquella amiga comuna
que aquella tarda no les acompanya,
i del bé que li queda el modelet
que va estrenar a la darrera festa,
per no parlar dels ulls tant bonics que te.
La parella de vells que compten les hores,
els minuts, els segons que els separen
de poder tornar a veure els nets,
aquell tresor que dia si, dia també
els fills els deixen per fer-los de cangurs.
El pidolaire que avui ha recaptat 50 euros,
 la sud-americana que te cura
de l’anciana de la casa del costat,
que te bona salut i sap que li durarà anys,
garantint-li així la feina i l’esplèndid sou.
El noi que fa malabars i que cada dia se supera
en aquell truc que abans tant li costava,
la dependenta que esbufega tabac
esperant que passi ràpid l’hora per tancar,
i poder anar a buscar el xicot,
amb qui compartirà sexe
fins a altes hores de la matinada...

19.00, divendres
sec a la porta del Zara
i contemplo atònit
que fa estona que miro,
i que malgrat que tothom sembla feliç,
ningú somriu.

23.10.15

19.00 ZARA


19.00 hores, divendres,
sec a la porta del Zara,
passa la gent pel carrer,
la vella que a penes camina
i mira a terra sospesant el temps,
i les passes penoses, una a una.
La dona que torna a casa
pensant en el sopar, els nens,
l’home, els problemes de la feina.
La parella de recent separats,
que s’han conegut per internet
i han refet, no saben ben bé què,
i passegen agafats besant-se
com dos adolescents enamorats.
Les dues noies que posen a parir
a l’única amiga comuna
que aquella tarda no les acompanya.
La parella de vells que compten  les hores,
els minuts, els segons que els separen
potser, qui sap si de l’adéu definitiu.
El pidolaire, la sud-americana
que te cura de l’anciana de la casa del costat,
el noi que fa malabars per guanyar-se dos euros,
la dependenta que esbufega tabac
esperant que passi ràpid l’hora per tancar...
19.00, divendres
sec a la porta del Zara
i contemplo horroritzat
que fa estona que miro,
i no he vist ni un sol somrís... 

16.10.15

LA FEINA


Avui conduïa poc a poc
el camí cap a la feina em semblava absurd.
Tanta verdor al meu voltant en una tardor
que tot just treu el cap entre boires.
Els contorns encara difuminats de les Alberes,
i la grisor del mar, terra enllà a l’horitzó.
El cotxe de darrera em feia llambregades
entre suposats renecs i altres improperis,
potser feia tard, potser no duia la música
que sonava tranqui·la al meu cd,
Udazken koloretan, els colors de la tardor,
les notes de Lertxundi em besaven l’oida,
i m’empenyien a seguir conduint tot el mati.
He parat a compar el pa, al lloc de cada dia,
les mateixes dos barres, el mateix preu,
la mateixa dependenta, el mateix somris.
Conduïa poc a poc, camí de la feina,
aquelles hores absurdes perdudes
en la immensitat d’una fi que no t’importa,
i m’he creuat amb la gent de sempre,
els carrers de sempre, el semàfor de sempre,
les hores infinites per davant, cridant-me.
I finalment el cotxe ha aparcat, al lloc de sempre,
i he deixat els colors de la tardor,
els somriures dels prats, les il·lusions,
el cel blau intens, l’horitzó, el mar,
les boires, els contorns, les Alberes...
La vida ha quedat fora un dia més.

Soc a la feina.

29.9.15

QUAN PLOU, ESCRIC


Plou, i quan plou, escric.
Escric sense tinta ni ploma
sobre el teu cos nu.
Escric amb saliva i humitats
lletres amb olor d’herbes,
paraules com fulles caigudes,
pàgines de tardor rogenques.
Quan plou, escric lentament,
deixant que els llavis et ressegueixin,
que els mots es tatuïn a la teva pell
com els vells pirates enyorats de terra.
Plou, i quan plou finet com ara
torno enjogassat a la infantesa
i em deixo dur per un remolí
de records i alegries antigues.
Plou, i quan plou, simplement escric,
sense saber de què, anant d’un cap a l’altre.
Simplement escric entre paraules humides
i pàgines groguenques i entelades. 

18.9.15

L'OBSÉS


L’acabava de conèixer
i desprès de parlar amb ella
i riure plegats amb les seves ocurrències,
l’obsés li pregunta amb veu sensual:
-que portes posat?-

Ella contestà:  un somriure.

16.9.15

BE WATER MY FRIEND

Sigues el que vulguis ser,
o en tot cas, el que et deixin ser.
Estima com vulguis, o com et deixin.
Sigues lliure, encara que t’insultin per ser-ho.
Sigues honest, encara que nedis entre corrupció.
Demana votar, encara que diguin que no és legal.
No oblidis quina és la teva classe social, ells no hi compten.
Sigues dolç i tendre, encara que el teu voltant sigui violent.
Respecta la dona, respecta a l’home, respecta els nens,
respecta els avis, la natura, els animals, respecta els braus.
I sempre, sempre que puguis, sempre que en tinguis ocasió
escup a la cara de tothom qui no et respecta,
qui no respecta tot això. Ell no mereix el teu respecte.

Sembla una contradicció, però pensa-hi, no ho és.

12.9.15

COM UN RECORD D'INFANTESA...

De fa temps
un núvol li ennuvola el pensament.
Els anys, el temps, aquella malaltia
que cruelment li esborra segons,
minuts, hores, dies, setmanes
mesos, anys, sentiments i records.
Sempre contra cada mal, hi ha un arma,
ella la combat amb somriures i petons.
Pregunta, demana, reclama, observa,
i sempre respon a tot amb un somriure,
sense potser haver entès ni un sol mot.
De fa temps
el seu temps se li ha tornat un tobogan,
on tot passa de pressa i en colors,
sense adonar-se de res del que l’envolta.
Ahir però
un fil de llum, la tornà a un temps,
l’acostà a un espai del subconscient,
prenyat d’il•lusions antigues,
de vells somnis, d’eternes il•lusions.
I mentre cantava, tenia ben present,
que en les properes eleccions
calia tornar a votar en Companys,
encara que en el fons, el sabia mort.
De fa temps
que la Teresa, té clar el que vol
i el que ens convé a tots plegats,
malgrat la malaltia

9.9.15

POTSER SI...


Potser a darrera hora veuré la llum,
i sentiré com em puja dels peus al cap,
aquella sensació eufòrica de l’àliga.
Potser em cauran llàgrimes recordant
aquell esperit que ens unia, ens feia grans
i com deia aquell eslògan, també lliures.
Potser em caurà aquesta bena malaltissa
que ara m’empresona els ulls i em fa plorar,
i recordaré aquelles paraules emotives
d’”españoles, Franco, ha muerto...”
o aquelles altres d’emocionants, “todos al suelo”.
Potser per fi, cridaré gol quan marqui la roja,
o em posaré ferms quan soni l’himne “chinta, chinta”.
Potser si que tot es tracta d’una febrada
d’un malson en el que he caigut tristament
des de el dia que vaig néixer allí a Gràcia.
Potser aquell dia tornare a sintonitzar
antena3, tele(ainco) i la trece
i llegiré la razon, el mundo libertad digital
 i moure el cap afirmatiu
quan parli en Marhuenda o l’Indra,
o aquestes bellíssimes persones
de la caverna o la quadra nacional.
I potser, per què no? celebraré l’onceava
d’aquest equip històric de la capital.
I potser també em faré un twiter
per poder insultar i despotricar
contra tot el que sigui diferent.
I renegaré del meu idioma per tornar
de manera indefectible i honorable
a ser normal...
He de deixar de beure, amb urgència.

31.8.15

MALGRAT TOT...

Malgrat tot
la terra segueix girant
amb la seva mateixa cadència,
amb tota la seva tranquil·litat,
combinant aquesta dansa amb la lluna
i la distància amb el sol.
Els estels segueixen lluint
en aquest cel que creiem blau
i que s’enfosqueix a cada crepuscle.
Els núvols, segueixen visitant-nos
amb freqüència carregats de pluja
i els trons ens envaeixen
destorbant el nostre zen.
Malgrat tot,
val la pena mirar-nos cada dia
a l’espill de la nostra habitació
i comprovar con poc a poc
el nostre cos envelleix,
s’omple de petites arrugues
i taques de senilitat.
Se’ns segueixen oblidant coses,
però sempre acabem recordant
les verdaderament imprescindibles.
Malgrat tot,
seguim escrivint el nostre camí
amb traces poc precises,
i amb lletra cada vegada més rococó,
i ens seguim indignant
per cada moment plaent
de la nostra existència
mentre el mon, la civilització
es segueix enfonsant als nostres peus.

28.8.15

UN DIA AL GIMNÀS

La dona entrada en anys i en carns
que lluita per ves a saber què,
potser tant sols per estar bé,
potser per aconseguir que aquella pelleringa
que li penja insolent a sota el braç
abandoni per fi el seu cos envellit.
L’home que intenta recuperar
simplement el que havia estat,
aquell cos jove que ja és història,
aquella vitalitat que el temps cruel
li ha arrencat sense compassió.
El que es recupera d’aquella lesió
que el va apartar fins i tot
de les fantàstiques partides de botifarra,
i que ara descobreix que te músculs
que mai no sabia que havia tingut.
El monitor de sala que escruta
cada moviment dels usuaris
i que per sota el nas somriu
quan veu que enlloc del tríceps
treballes l’abdominal o el trapezi.
La joveneta de cos escultural
que entre exercici i exercici menja poma,
i consumeix tanta aigua embotellada
que podria treure la set a mig continent africà.
El jove catxes que desprès de cada exercici
es mira presumit i cofoi al gran mirall,
i que dona aquell plaer prohibit
tant sols amb la seva  mirada.
Fa poses, posa cara de cansat
i en el fons cau en l’onanisme de mirall.
El qui, malgrat anar equipadissim
no toca ni un instrument de tortura,
i parla i parla i parla, perquè tant sols
busca tancar algun negoci, net o fraudulent...

I jo, que intento que el temps passi ràpid
enclaustrat en aquella bicicleta el·líptica
que davant d’un vidre enorme
m’ensenya el meu poble de lluny,
i que per més que pedali i pedali,
segueix allunyat del meu esguard.
I mentre ells pateixen de manera tant cruel,
penso en el que deuen ells pensar de mi,
potser no pensen res, estan massa ocupats.
Afortunadament no són com jo
que dono voltes i voltes a coses
que potser no tenen més sentit
que el plaer de fer-les.

26.8.15

EL MEU AMIC MALASTRUC!!


EL MEU AMIC  MALESTRUC.
No se si tornarem a lluitar,
de vegades lluitar fa mandra.
Tampoc se, si et soc sincer,
si tornarem a sofrir,
sofrir, sempre ho he portat fatal.
I vencer...això de vencer...
Potser eren altres temps
amb frases tràgiques i punys alçats.
Potser també el país era un altre,
sense tantes comoditats i tant a perdre.
Però saps? crec que valdria la pena lluitar,
i de tant en tant, tampoc esta malament sofrir...

Però això de vencer...collons si patirem!!!

MARIA ROSA

Ploraves de broma,
sempre t’ha agradat el teatre,
i somniaves escenaris plens
mentre venies el peix a la plaça.
Mai vas poder fer el que volies,
potser els de casa, potser la feina,
potser estava mal vist el teatre
en aquella època tant fosca.
Ploraves fent comèdia,
mentre construïes persones,
amb poqueta cosa, amb estretors
feies d’un petit habitacle de Gràcia
un gran palau pels teus menuts.
Se que en aquesta escena ploraves de broma
i ho feies com la més gran de les artistes.
A casa ens regalaves i ens regales
rialles, alegria i esperances.

(i un fricandó que no és tant bo com el meu,
però deu n’hi dó)

PINTA NÚVOLS

De vegades m’agradaria pintar núvols,
ja veus tu, amb el bonic que són, com són.
Els pintaria de colors diversos i llampants,
que fessin en cada nuvolada un arc de sant Martí.
I que en caure la pluja, pintés els carrers
per on juguen els nens d’un groc brillant,
que esborressin les fronteres de morat,
que deixessin els cotxes a esquitxats
de blanc, de blau, de roig i de magenta.
Que pintessin de rosa fosforescent
aquell guàrdia  posa multes compulsiu,
i de taronja les ulleres del vell intel·lectual,
d’ocre la gespa en plena primavera,
i de verd lluminós els camps en ple hivern.
Que pintessin del color de l’esperança
les motxilles dels immigrants i els desnonats...

De vegades penso que no estic massa bé del cap...

DESMEMORIA

Descosiré una a una les paraules
per a poder fer una poesia acceptable,
en tindré cura, com el modista més precís.
Intentaré no semblar massa pedant,
i si me’n surto, tampoc massa simple.
Usaré un didal d’argent brillant
per a poder tractar paraula a paraula
com cada una d’elles es mereix.
Faré el patrons tots a mida i elegants,
posaré les mànigues, els botons, les sivelles,
les butxaques, els camals, els colls de camisa.
Quan ho tingui tot apunt, descosiré paraules,
i pensaré sobre el que vull escriure
que ja, ni me’n recordo...

24.8.15

OCELLS

Potser quan tornin els ocells,
passat el fred de l’hivern
tornarem a somriure com abans.
Ens deixarem anar pel tobogan
i ens embrutarem el cul
com ho fèiem d’infants,
o volarem de manera irresponsable
pel gronxador dels somnis
cap al destí poc incert de la balança
i la maleïda llei de la gravetat.
Potser hi tornarem, o potser no.
Potser els ocells s’enduran
totes i cada una de les nostres esperances
i ens deixaran assedegats vora el camí,
aquell camí de sempre que no porta enlloc.
Però tal vegada és possible també
que els ocells es facin traficants,
i escampin terra enllà els nostres somnis,
es converteixin en contrabandistes
d’allò tan material i immaterial que ens defineix.
Potser els ocells volin lluny per no tornar,
o si tornen, ens defequin a sobre sense pietat.
Potser els ocells i les seves ales
ens mostrin el camí per volar lluny.

PORXO

Assegut al porxo
amb el soroll arítmic dels esquellots
i el bordar nerviós dels gossos,
el vent i l’aroma de mar m’acaronen.
Assegut al porxo
consumeixo pacient els minuts de calma
arran d’aquest minúscul paradís
com si fossin els darrers instants
d’una emoció incontrolable,
talment com si estigues prenyat de flow
per tots costats i en cada aresta.
De lluny, el so somort d’unes campanes
i l¡olor d’herba recent tallada,
voltat de roures i alzines centenàries.
El vell porxo m’abraça com un amant,
convidant-me a quedar-me en aquest indret,
en aquesta terra que tantes coses em desperta,
i m’embolcalla com en un somni fascinant
del que  potser no voldria despertar mai.


UNS ULLS.

Uns ulls,
miren, escruten, capten,
escanegen i riuen.
Uns ulls,
miren una terra desconeguda,
escruten un paisatge salvatge,
capten cada matís, cada perfil,
escanegen els contorns d’un país,
i riuen abans que els llavis.
Uns ulls,
joves, parladors, brutalment vius.
Unes pestanyes que fan de llit,
un iris que explota en mil colors.
Marrons, negres com la nit,
i brillants com l’esperança.

Uns ulls...quins ulls!!!

7.8.15

ENDEVINALLA -LA NOIA DEL CALENDARI-

ENDEVINALLA

Aquest mes
la noia del calendari
no ensenya res.

Asseguda sobre la bala de palla
contempla amb els ulls ametllats
la immensa plana retallada.
Desafia arrogant la calor
i si cal, el soroll d’algun tractor
que pastura despistat,
això si, amb aire condicionat.

Aquest mes
la noia del calendari
si que em fa el pes.

5.8.15

GROC O OCRE

Sovint, em pintaria de groc o d’ocre
per a passar desapercebut en aquest capvespre.
Un capvespre de sensacions i il•lusions.
Em deixaria pintar el cabell, la cara
el pit la panxa, l’esquena, els braços,
les cames, els peus, el sexe, el cul...
Així només es veuria de mi les mans
per a poder tocar-te un cop al dia
si passeges enmig de tanta bellesa.
Em pintaria de groc o d’ocre, tant li fa
per allunyar-me de les hores de soledat,
per mimetitzar-me amb la natura efímera.
Palau de les humitats i els vents.

4.8.15

MIGDIADA -per l'amic Raimon-

Estiu
migdiada compartida,
somnis, amor, dependència.
Milers de jocs jugats
milions de jocs per jugar,
confiança i empatia mútua.
La pota a la barba,
el pols al cap,
l’orella intentant escoltar
tots i cada un dels pensaments...

I què dir dels somnis?

L’un, una sardina,

l’altre, una sardinada a la platja...

PLOU, PROU, POR...

Plou, plou mansament,
sobre el meu cap nu de cabells,
sobre el vidre transparent del cotxe,
sobre les llambordes del vell carrer,
plou, plou mansament,
fins i tot sobre els paraigües
i les estàtues dels herois,
sobre les persianes mal tancades
que deixen entrar l’aigua
a les habitacions dels pobres.
Plou, plou mansament
també sobre els gats de carrer
que odien instintivament l’aigua,
sobre les carreteres i els embussos,
plou també sobre els llacs i els mars,
que mai acaben de desbordar-se.
Plou molta aigua difícil d’engolir
per les tapes mal ideades del carrer
i els para-sols –quina contradicció-
de les terrasses i sobre els guiris
que prenen sangria i paella
amb els seus barrets mexicans
molls per la pluja i la ignorància.
Plou mansament sobre les idees,
sobre les il·lusions, sobre les esperances,
sobre les estelades i les estanqueres
que lluiten en cada balcó i terrassa.
Plou, plou, prou, prou...

Demà sortirà el sol
i cadascú seguirà amb la seva pluja
dins de l’ànima.


1.8.15

VAGINESIL

Era un home de farmàcia
ell sempre n’havia estat
i a la que tenia un problema
corre-cuita hi feia cap.

I ara feia massa dies
que ella no entenia ganes
i el penjoll se li floria
perquè la dona l’evitava.

Un dia mirant la televisió
va veure un anunci genial
una dona que amb passió
s’untava el seu engonal.

I tot seguit buscava el cos
del seu amant habitual
i amb una gana feroç
compartien bacanal.

Ell va córrer a la botiga
demanant aquell miracle
mantenint la seva intriga
per si s¡acomplia l’oracle.

Quan la cosa no rellisca
i veus que ella perd el fil
que la copula no trisca
posa-li el vaginesil

12.7.15

POSTALS QUOTIDIANES

PISCINA

Seia sobra l’herba de l costat de la piscina,
i es notava que s’estimava amb la manera
que tenia de repartir-se pel cos la crema solar.
S’acarciava les cames, els braços els dits dels peus.
Es notava que no sols era per protecció.
S’estimava.

OMBRA

Sortia cada mati ben d’hora a córrer,
els veïns li deien el runner.
El que ells no sabien es que corria
per a poder arribar a desempallagar-se
algun dia de la seva ombra.

SUPERVIVÈNCIA

Amb els seus vuitanta, recent complerts
cada matí anava a buscar el pa.
una de quart i una de mig.
Li agradava el somriure del flequer,
veure els nens que corrien a l’escola,
la que venia de comprar dos croissants,
el que tornava cap a casa del torn de nit.
Li agradava sortir cada dia a comprar el pa,
malgrat que feia anys que per prescripció mèdica
no en menjava ni una engruna.

11.7.15

TRAFICANT DE SENSIBILITAT

Jo Quim Ponsa i Fernandez,
avui, un dia calorós de juliol,
em declaro sensible.
Després d’unes proves mèdiques
a l’hospital de la Santa Avarícia
m’han diagnosticat sense cap dubte,
ser portador d’aquest virus perillós.
Els símptomes van començar  
veient una obra de teatre,
i de sobte els ulls se’m van negar
d’unes llàgrimes incontrolables
i una sensació d’ofec al cap,
una cabeziña que non paraba
de preguntar-se coses.
Se que la malaltia em pot consumir
com es consumeixen els gelats
en les tardes de l’estiu.
Se que seré mal vist a tot arreu,
se que potser em qüestionaran
fins i tot la meva condició sexual,
no puc fer-hi més, he agafat la malaltia.
M’han parlat d’antídots i medicacions,
que m’apunti a un partit polític,
que miri cada dia el Salvame de luxe,
fins i tot que inverteixi en borsa
o em compri un  iot i viatgi a les illes verges,
però tot i així tampoc m’asseguren
una curació, que no se si vull.
Una vegada assumida la malaltia,
no seré com els leprosos de les coves.
Em faré traficant del virus
i maliciosament, l’escamparé al meu voltant,
tant com pugui, i amb tanta gent com pugui.

M’he d’afanyar,
abans que les farmacèutiques de l’odi i la rancúnia,
trobin indefectiblement, la vacuna de la mediocritat
i tot torni a la normalitat més absoluta.

7.7.15

BEATLES


YESTERDAY

Ahir, queda tant lluny,
que ja no recordo el que vaig fer.
se que et vaig besar i que les mans
van resseguir tots els teus racons.
Ahir, queda ja tant allunyat,
que se m’han esborrat les petges
que la teva pell va solcar
en cada racó del meu enteniment.

AND I LOVE HER

Ell sabia que malgrat tot l’estimava,
que els matins se li feien inacabables
acompanyat tant sols del seu record.
Ell sabia que malgrat tot l’estimava
com s’estima aquella il·lusió transparent,
transparent com els seus ulls grisos,
transparent com el seu record llunyà.


WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS

Mentre la meva guitarra plora amb suavitat,
intento lligar les notes necessàries
per acabar la cançó que ara componc.
Ella plora per les notes amagades,
jo per intentar descobrir el seu secret.
La blanca, la negra, la fusa,
aquell acord escadusser
que em trasbalsa les cordes i l’ànim.



 ACROSS THE UNIVERSE

T’he buscat com un nàufrag
a traves de l’univers.
En cada mirada furtiva,
en cada rialla,
en cada fugida endavant.
He trobat altres mirades,
altres rialles
i sempre n’he fugit,
talment com el pirata,
al qui el tresor no acaba de satisfer.


SOMETHING

Alguna cosa em diu
que potser l’esperança és a la cantonada,
que les flors serveixen per recordar-nos,
que en el fons, tot reneix i s’embelleix.
Que els telenoticies només ens expliquen
que tot va massa malament en aquest mon.
Alguna cosa em fa comprendre
que en el fons, ens ho amaguen tot,
i ens enganyen sempre.


BECAUSE
Perquè crec que hi ets, com sempre,
seguiré escrivint-te de l’única manera que se.
Perquè se que no t’agraden les paraules supèrflues,
perquè se que en el fons, no t’agrada la poesia inútil,
la que es desfà en mots estrafets i cultes.
Perquè se tot això, i perquè se que tampoc en se més.



 THE LONG AND WINDING ROAD

Recordo les nostres passejades de tardor
per aquell camí llarg i ventós de l’Empordà,
d’un país enrogit i ocre de l’estació.
la teva ma agafant la meva per camins ombrívols.
Mai no oblidaré aquelles passejades al costat del gos
que esbufegava ja no se si de cansament
o enlluernat per la bellesa de l’instant.
Aquell camí llarg i prenyat de tramuntana,
ocupa ja per sempre  més una carpeta
del meu escriptori mental.


MAYBE I'M AMAZED

Potser el que més em sorprèn,
es que ja poques coses ens sorprenen,
que ja quasi res ens crida l’atenció,
i tot ho trobem terriblement normal,
la gana, la corrupció, la guerra,
els maltractaments, els atemptats...
Tot és massa habitual per sorprendre.
Sempre i quan sigui lluny de casa.

 

28.6.15

EL BES


Aquell  instant
van passar pels seus ulls
mil visions cromàtiques delicioses,
mil sensacions, mil formiguetes.
Va sentir com els seus llavis
assaborien la pressió dolça
dels llavis intrèpids d’ell.
Tota la intensitat d’aquell desig
va córrer de manera enjogassada
per les venes, les artèries, el cervell,
els músculs de la llengua,
aquell cor que bategava intensament.
Cada porus de la seva pell es va eriçar,
cada gra d’enteniment se li esvaí.
Tot quedà aturat, inert, suspès,
com en una gran bombolla de sabó.

Quan ell retirà els llavis
no va sortir de la seva boca ni un sol mot.
Simplement s’havia convertit en un ninot de peluix,
incapaç d’explicar-li el que havia sentit,
el molt que aquell bes  li havia agradat,
i com desitjava que ho repetís.
Però no va dir res.

Simplement se’l va mirar
i el seu mon s’omplí de llàgrimes.

SHREK -Per en Roger-


Sota la màscara de l’ogre,
senzillesa, creativitat, sensibilitat.
Sota el verd  del maquillatge,
el verd esperança
d’aquell que sap el que vol
i de manera obstinada
fa de la il·lusió, el camí.
Sota l’aparença malèvola
d’un personatge tronat
solitari, brut i rebutjat,
un noi post adolescent
que destria coratges
i altres aventures.

I a la retina, ens queden encara,
els seus primers petons a l’escenari,
dolços  i a la vegada maldestres.

Es notava que els millors, els guardava,
per cada passa que li regalarà la vida.

24.6.15

PROSTIRUTES 2

Sentia l’olor a suat
barrejada amb alcohol
i  a la seva boca el gust del penis,
i la seva ment volava a la seva infantesa,
rodejada de flors, idees i il·lusions,
lluny, molt lluny d’aquella carretera.
En acabar, s’eixugava amb kleenex barats,
seia sota la seva ombrel·la  i seguia somniant,
i veia passar els cotxes amb mig pit a fora,
aliena a les mirades lascives i burletes
dels conductors masculins,
i de les acusadores de les conductores,
amb la vida endreçada i els nens a l’escola.
Ella somreia.
Era lluny d’aquella carretera,
d’aquell ball de cretins acusadors i burletes,
rodejada de flors i d’aromes
d’una pàtria de la que va venir
buscant les portes del paradís.



PROSTITUTES 1


De la batalla
només restava la cadira
sola i atrotinada que feia d’esquer.
Una vegada més ella havia perdut
i de la guerra, n’havia tret vint euros,
bruts i mesquins, com la seva feina.
Altra vegada el líquid escampat,
mostrava el camp de batalla abatut,
una guerra sense cossos mutilats,
sense metralla als camins,
sense morts a les voreres.
I amb una sola víctima,
la seva engolida dignitat.

21.6.15

ULLS

Parlen de tu,
ho diuen tot, brillen,
segur que empetiteixen
quan rius o tant sols somrius .

Parlen de tu.

Cada vegada que parles,
que respires, que badalles,
que deixes anar un sospir.
i brillen, i brillen i brillen,
com estels fugaços,
com Venus, per sobre la lluna.

I altra vegada parlen de tu.

Es desviuen per il·luminar
el teu rostre planer i agradable,
es converteixen en fars
quan la fosca de la nit t’abraça.

I aleshores..., doncs si, parlen de tu.

I es tanquen com persianes
quan la son confon els teus somnis,
i aleshores, en posició de descans...

...ho has endevinat, també parlen de tu.

Descansen relaxats i somnien
i s’obren pas entre les tenebres
sabent-se vencedors de cada batalla,
de cada barricada, de cada entrebanc.
Els teus ulls, parlen de tu
i et bressolen  el rostre
com un infant acabat de néixer....


...I evidentment, parlen de tu.