19.4.15

LA SENYERA

Remenant per l’armari
he trobat la meva primera senyera.
Aquella senyera que em vaig comprar
per anar a la manifestació de 1977,
aquella de la llibertat, amnistia i estatut d’autonomia.
Encara estava enganxada al pal de fregar,
que vaig agafar-li a la mare,
gràcies al discurs nacionalista de:
“per Catalunya mare, fes-ho per Catalunya...”.
L’he agafat entre les meves mans,
és gran, bonica, i sense estels, ni blancs, ni vermells.
Una senyera.

El que més m’ha sorprès de la troballa, són els colors,
cinc barres grogues, però d’un groc meravellós,
i quatre barres vermelles, d’un vermell intens...

Com  es nota que a l’any 1977, no hi havia botigues de xinesos...

3.4.15

DESERT -RELLOTGE DE SORRA-


 No sabia per quin mal averany era allí.
    Se li ensorraven els peus en la sorra
         i poc a poc veia més lluny
             el cel i les estrelles.
                lluitava contra
                   la tossuda
                        llei
                         de
                         la
                        gra
                       vetat
               corria enfollit
         donant voltes a l’esfera
     que l'empenyia amb força avall.
  Fins que caigué a plom i ple de sorra
 En un altre món completament absurd,
I es ca adonar que el temps li fugia pels peus

12.3.15

DRON

Faré una poesia d’amor.
Una poesia bonica que parli dels ulls,
de les pestanyes, dels teus llavis,
dels rinxols, de les parpelles,
i si m’animo, m’animo i m’animo
fins i tot lloaré les teves mamelles.
Serà una poesia curta, però intensa,
que tingui ritme, música i passió,
que no sigui però massa densa,
que no perdi per res la seva lluïssor,
i així que la tingui acabada,
te l’enviaré tot prest, d’una volada.
La plegaré en plecs ben petits
i els posaré a la caixeta del dron,
pilotaré l’aparell fins al teu llit
la tindràs abans no t’agafi la son.
I quan els mossos malvats
m’emmanillin per suposat jihaidista,
jo sabré que t’has enamorat
d'aquesta demostració d’amor futurista.

L'UMBRADELLA

l’unbradella, espurguissava l’unyol
variancella de macrònies furmes
i mansillosament la urba de finyol,
aburrinsava grunyes adisturnes.

Fornatiso mantines de fargols,
com bracunies llures de floncs
i desgarninxo les punxilles de brols
brunissant alonxes de cirons.

Oh farrunia!, com tarnuro,
i que jaudina les huries de pirons,
que les grinxes turinenturo
i per Deu,  com em puden  els mitjons....

9.3.15

9 DE MARÇ


Ahir, després de  la festa,
una dona va escombrar el confetti,
les serpentines, els globus,
les restes de la festa.
Avui, després de les bones paraules,
i els manifestos cínicament oficials,
les dones seguiran cobrant menys,
seguiran sent agredides i maltractades,
seguiran tapades de cap a peus de vels negres,
seguiran renunciant als plaers del seu sexe,
seguiran al darrer esglaó del progrés.
Avui, després de l’eufòria reivindicatica,
tot tornarà a la normalitat.

8.3.15

8 DE MARÇ


Avui vuit de març del 2015
dia de la dona treballadora
em declaro embarassat.
Embarassat del teu somrís
dels teus cabells, dels teus ulls,
de la teva manera lliure de ser.
Embarassat de la teva veu
de les teves abraçades
de la teva passió, dels petons,
embarassat de la teva intel·ligència.

Guardo dins les meves entranyes
cada maltractament, cada humiliació,
cada salari injust, cada ablació,
cada mirada sexualment fastigosa,
cada  insult, cada vexació,
cada rostre tapat amb un burka
cada menyspreu de tota religió.

El meu embaràs durarà un any.
El vuit de març del 2016
pariré una nena,
mig blanca i mig negra,
amb els ulls ametllats,
amb una cara preciosa a l’aire lliure,
amb el sexe intacte i dolç.
Sense ni una marca de maltractament.
Una nena mestressa del seu futur.

I de nom?

He pensat posar-li de nom, Il·lusió.

15.2.15

MONTSE

Vas decidir deixar la teva taula de surf
aparcada a l’habitació dels mals endreços,
i vas agafar, xino, xano, el camí de l’aigua.
Caminant entre onades, et vas anar fent petita,
llunyana, tant sola com sembla que et senties.
Vas deixar-nos, sense ni pensar que el nostre mar
s’ompliria sense manera d’aturar-ho, d’aigua salada,
salada i enyorada del teu somrís, salada i trista.
Vas decidir marxar remuntant onades amb pas ferm,
cap a un destí incert, tant incert com el rumb
que agafava cada onada, quan amb la taula
de manera enjogassada les desafiaves.
Bon viatge cosina, que trobis nous mars
i les més grans onades que mai hagis somniat.

2.2.15

IMATGE


Va marxar la gavina, mar enllà
i els batecs de les seves ales
xarbotaven sobre l’aigua,
cada cop de manera més feble,
menys sonora, més allunyada,
com els batecs d’un cor
que s’apagava poc a poc...

30.1.15

MAMUT


He tancat els ulls i he visualitzat la teva energia.
T'he vist mirant-me amb els ulls molt oberts
mentre recitava poemes del nostre estimat Ovidi.
Per cert, si el veus, diga-li que també a ell el trobem a faltar.
He deixat sobre els núvols d'aquest enyor que ens aclapara
un ram de flors, al costat dels préssecs que ens regalaves.
Que grotesca és la mort, quan arriba de puntetes
per robar-te allò que estimes...

Bones vacances amic...
.

28.1.15

MARIA CALLAS

http://youtu.be/7rjGwS20V94

Feia dies que duia el cd al cotxe.
Segurament li vaig posar
en un atac d’esnobisme,
deuria pensar que un cd d’òpera
ressaltaria entre els meus cd’s de sempre.
Aquest matí, no se perquè, l’he posat.
De sobte, he notat que alentia la marxa,
i que en el braç em sortien uns granets,
pell de gallina, tu! increïble...
La veu d’aquella dona m’ha captivat.
Quan he arribat a l’aparcament
-més tard que de costum-,
he apagat l’aparell de música
mentre cantava una ària,

i he demanat perdó a la Maria.

23.1.15

PINTADA

Cal tenir alguna cosa a dir per escriure una poesia?
O simplement es pot jugar a fer lligar paraules?
A combinar vocals i consonants de manera aleatòria?.
Segurament els puristes em diran que si que cal,
que si no tens res a dir, més val que callis,
que en cas contrari el silenci és sempre més valuós,
i escriure per escriure només porta a una poesia pueril.
I aleshores ells es desfaran en mots complicats
en formes cultes,  estrambòtiques  i incomprensibles,
i en acabat, es miraran al mirall de l’onanisme poètic,
i es faran una suau auto  fel·lació que els garanteixi
un auto plaer que els porti als llimbs de la literatura...
I jo seguiré jugant amb les lletres, les paraules, les formes,
sense potser fixar-me massa en el què i sí en el com
i seguiré mirant al voltant buscant la volta de clau,
o simplement descrivint de manera simple i maldestre
un petó, uns ulls, una cara, una guerra, una gòndola,
un paradís imaginari, un cel, un sentiment, un plor,
un telenoticies, un camí, un mar encabronat, un nen,
un mar llis i planer, un tren, una guerra, un crim,
una tristesa, un amor, un desamor, una ironia...

I a la fi, com deia la pintada:

 I have nothing to say, I'm a poet.

22.1.15

LE METEQUE

Cantava la Meteque....tota l’eternitat d’amor...
i sonava el sirtaki afrancesat suaument,
i jo deixava volar la meva imaginació
i amb la ma acariciava els camps de blat
que el sol acaronava dolçament
i m’agafava fortament al muscle del costat
per de manera maldestre poder moure’m
al ritme de la música fascinant i embolcallant.
Sonava la Meteque com un murmuri
i em lliurava al mestissatge fantàstic del meu país,
a la barreja de colors i d’idees com una espiral
de sensacions i meravelles.
Sentia en George ja mort, com alçava des de la tomba
els dos dits en senyal de victoria...

I com voldria perdre-m’hi ans que se m’acluquin els ulls....

21.1.15

EL GONDOLER QUE ES MAREJAVA QUAN NAVEGAVA


Sabia que havia errat el seu ofici
i el primer dia de la seva ruta
van entrar a la gòndola uns fills de..
…del país del sol naixent
carregats amb moltes càmeres
i palets de selfis, gran invent.
Així que posà la pala a l’aigua
ja va veure que en no gaire,
l’estomac li diría prou
i a la primera estrofa d’Oh sole mio
li vingué una gran glopada
plena de pasta, tomàquet i ou,
i tot seguit una gitada
que caigué sobre el nipó
que el mirava tot sorprès
amb els ulls codificats
i els cabells de l’Elliot Ness.
Aquell home mig corprès
entomà aquells macarrons
i la resta de suc espés
regalimant pels pantalons.
S’aixecà amb vehemència
i es mirà aquell gondoler
i li va fer una reverència
agraint-li aquell present,
ja que l’home suposava
que allò era típic de l’indret.
I es va fer un grapat de fotos
amb els pantalons regalimant
mentre el gondoler ben pàl·lid
se’l mirava al·lucinant.

29.11.14

KEEP CALM


Avui he sortit a fer running
és una de les meves distraccions
de les poques, soc un single,
que sempre ha somniat a ser swinger...
Mentre corria, m’han passat un fly
que em recordava que avui
és el Black Friday, així que quan em dutxi
aniré de shopping, al wold trade center,
que és aprop d’allà on acostumen a fer
el Barcelona meeting point.
Hi aniré amb una amiga
que vaig conèixer el passat halloween,
i que em va demanar si per Christmas
podria fer de Santa Klauss
en la seva shop que te full time
al costat d’un blue space.
He pensat d’endur-me-la,
si tot va bé i soc prou ready,
de travel, amb un ryan air low cost,
a Scotland o Nederland o Dutch,
no crec que se’m resisteixi
i menys amb aquesta barba
que m’he deixat de hipster
que em fa un interesting look ,
i em posa davant de les girls, on fire.
Ui, ara us deixo by surprisse
que no tindre temps d’estar ok  on time
ja que quan acabi de fer-ho tot
he d’anar a penjar el banner
amb els friends , aquell que diu:

“Keep calm and speak catalan”

8.11.14

9-N L'AVI LLUIS

Avui avi Lluis
sembla que els fantasmes tornen als seus cementiris,
sembla que  els gossos deixen de bordar,
i de sobte, podem agafar el son amb un somriure.
Avui, aquell somni teu, aquell somni ferm,
aquell que t’il·luminava la cara i t’empetitia els ulls
mentre somreies amb la teva cara coberta de pigues
sembla que treu tímidament el cap de sota els llençols.
Els fills, o nets dels qui et varen engarjolar,
ara vomiten bilis i paraules altives i desafiants,
mentre nosaltres els mirem serens amb un somriure.
Els hem pres els arguments avi, ara només insulten
deixant veure el rostre que han amagat durant anys,
aquell rostre de legalitat d’una democràcia
que es van fabricar a mida i en la que mai no han cregut.
Ara els surt el llop que diuen amagat sota la pell de xai.
Els hem guanyat avi, els hem guanyat...
Avui avi, aniré a votar, com tu haguessis fet,
i ho faré amb tot el que m’has deixat d’herència,
el somriure, la fermesa, l’amor al país, l’ateisme
i el somni d’un demà lliure i republicà.

Bona nit avi, acluca els ulls, ara toca descansar.

30.10.14

OBSOLET


Avui, rient, m’has dit obsolet
i has seguit rient com se’n riuen les sirenes
dels pescadors que les miren embadalits.
Després, mentre tocava el saxo
he pensat que tenies molta raó,
soc d’aquests subjectes obsolets, passats de moda
a qui els fa plorar una melodia trista,
dels que se’ls hi posa pell de gallina
quan oloren les pàgines d’un llibre antiquat com jo .
Tens raó, em sento obsoletament feliç
quan deixo fluir els meus vells sentiments
lluny de l’enorme tecnologia que ens envaeix,
i m’arrebosso d’antiguitat, ho reconec.
I si aquesta antiguitat obsolescent et fa riure
et puc dir que aleshores, em sento en el paradís.

26.10.14

BONA NIT

Abans de tancar els ulls,
quan el llum de la tauleta s'apagui
pensaré en el teu riure encomanadís,
els teus cabells alegres al vent,
en el llum impressionant del teu somriure.
Abans que se'm fonguin els ploms
pensaré en els teus ulls
per tenir prou llum per albirar els meus somnis.

24.10.14

EN LA LLÀGRIMA DE LA FOTO


A la llàgrima
es reflectia l’objectiu
de la futura foto.
A la llàgrima furtiva
d’un futur millor,
d’una infantesa digna
lluny de casa
on el futur és cru
i ple de sorpreses
i violència.
A la llàgrima,
gota imprecisa
i difícil de desxifrar,
s’hi amaguen els colors,
els jocs, les emocions,
s’hi endevina l’esperança.



23.10.14

COM UN NÀUFRAG


Avui tornarà l’alba,
amb la seva sortida de sol i els galls afònics,
amb els seus kikirikis passats de moda
i totes les collonades que canten els poetes.
Esclatarà un dia més la tardor, amb els seus colors
l’ocre, el roig, el taronja, el magenta, el groc...
I els poetes en seguiran cantant les lloances,
i jo seguiré sota el balcó dels teus ulls
esperant aquella llàgrima salada per banyar-me,
seguiré sota el portal esperant el teu somriure
com qui espera aquella droga de disseny
que el faci volar tota la nit, o aquell red bull
que diu que dona ales i més ales....
Avui tornarà l’alba
i totes aquelles bestieses que diuen els poetes
i jo seguiré renegant de totes i cada una de les paraules
que ells escriuen, que jo escric, religiosament.
I seguiré esperant com un nàufrag
aquell tauló en forma de pestanyes dels teus ulls
per poder naufragar serenament entre els teus cabells rinxolats.

21.10.14

TIMIDESA? -ESCÒCIA 4-

Has esclatat
com en una explosió de sang,
com una menstruació de la natura.
T’has deixat anar com en un tobogan
de color roig, transportat per la tardor.
T’has fet immensament bonic,
tremendament visual,
enormement  elegant.

Has enrogit potser per timidesa,
per culpa de les meves floretes?