30.5.20

POESIA INFANTIL


He fet un cau,
allí on la lluna rau,
on l’aire fa olor a cacau,
i cada dia una fina pluja hi cau.
Allí on el feixisme decau,
i tant sols la bonhomia s’hi escau.
He fet un niu,
i si no voleu venir, us hi absteniu,
però si per ventura us hi atreviu
i com seria d’esperar no us acolloniu,
sentirem el cant preciós d’una codorniu.
Veniu, veniu, i no defallliu.
he fet una llar
per si cal, poder-me aïllar
o si em ve de gust ballar, cantar, f...
convertir-me en un pobre malabar,
i si tinc fuets, doncs això, tallar i tallar.
ben mirat, crec que inclús m’hi cap un billar.
He fet, en fi, una morada
per contemplar des del bacó cada albada,
i poder estendre-hi entre tant, la bugada
i si m’emprenyo poder alçar la veu airada
o tocar el saxo després d’una becada,
i esperar-hi si tinc sort, un bes de l’amada.