4.10.23

ALS MATINS...

 

 Als matins, quan tot encara dorm,

surto a trepitjar els camins virginals

del voltant de casa. L’Osasuna,

juga divertida amb les papallones

que li volten pel cap i la neguitegen

amb les seves piruetes indescriptibles,

i amb els grills que canten, no se sap on

però que apareixen de sobte per sorpresa,

saltant al nostre per sobre les sabates

i es burlen de la innocència del gos

que somnia atrapar-les per ves a saber què.

Tot és calma avui que el sol no surt

i que les pluges segueixen esquivant el país.

Tot és gris, però sembla que no plourà mai més.

La Mare de Déu del Mont em saluda entre boires,

convidant-me a captar amb el meu mòbil la bellesa

emmarcada entre ella i un rull de palla tardà.

Dorm tranquil·la Navata mentre jo camino

i desenes de despertadors desensopeixen la gent

que de manera ensopida i mediocre s’alçarà

per tornar a les feines que els donen menjar.

Quina pèrdua de temps i sobretot de vides...

Al matí, quan tot dorm, trepitjo els camins virginals,

i em sento increïblement feliç, amb l’amiga esbufegant,

la meva amiga ja anciana, que segueix jugant amb les papallones...