10.10.16

CINQUANTA-CINC

S’han marcit tots els geranis,
s’han despullat els arbres de colors,
ens ha envaït el vent fred del nord,
constipant les oliveres i magnòlies.
Aviat els rellotges avançaran
o tal vegada endarreriran l’hora,
mai recordo el procediment,
i tot es tornarà blanc, o gris.
El gessamí s’ha assecat de cop,
el jardiner diu que rebrota,
que a la primavera tot reneix,
que cal deixar fer a la natura.
Aquesta natura que poc a poc
se’n cansa més i més de la feina,
i es rebel·la  amb tempestes i fiblons,
amb niños, niñas i cuñados.
I malgrat tot això, malgrat tot,
em sedueix brutalment la tardor.
M’agraden aquests dies foscos,
on el sol ens diu adéu a mitja tarda,
i els pollancres fan sons guturals
entre les branques nues.
M’agrada l’olor de les castanyeres
encara potser en mànigues de camisa,
tot i que detesto les castanyes,
els panellets, els moniatos i el vi dolç.
M’agrada l’estació en la que vaig nèixer.
Digueu-me melancòlic, digueu-me tronat,
però és que demà en faig cinquanta-cinc...