23.12.15

CEC

Tinc la sort de tenir grans i interessants amics. La meva amiga Roser que treballa de guia, em va explicar que un dia va haver de fer una visita guiada al museu Dalí per a uns in-vidents. Em va fer pensar molt. Com explicar els colors a un cec de naixement? Després un altre amic l'Albert, em va fer una classe magistral, sobre els colors, la seva percepció envers la llum, els pigments i totes aquestes coses. Jo he escrit això, que si voleu podeu comentar, a favor o en contra.
Com explicaries els colors a un cec de naixement?
CEC
Camina,
deixa que els peus s’enfonsin
en la sorra tova de la platja.
aguditza els sentits i escolta.
Sent com l’aigua arriba mansa
i quan et negui els turmells,
acosta la ma, i toca-la.
Frueix-la, imagina-la immensa.
Serà el teu color blau,
aquell que no coneixes.
Acosta’t,
toca’m la cara, els ulls,
acaricia’m els llavis, les galtes,
nota els meus cabells escassos,
les orelles, els pols que batega,
el nas, les celles i pestanyes.
apropa els teus llavis als meus,
assaboreix-los, deixa que la llengua
viatgi pels camins amb passió,
la sensació que et produeixi
serà el teu color vermell,
aquell, que ni intueixes.
Ensuma,
fes-ho amb avarícia
com si t’hi anés la vida.
Ensuma l’herba, les plantes,
les margalides, la farigola,
el gessamí i la ginesta
l’espígol i la gespa recent tallada,
i sempre que l’olfacte
et transporti aquestes olors
imagina el color verd que ignores.
Escolta’ t,
fes un debat intern amb tu mateix,
examina’t, toca’t , palpa’t,
estira’t sobre una estora nu,
deixa que el sol envaeixi la teva pell,
assaboreix minut a minut, segon a segon,
tota la felicitat que siguis capaç de suportar.
Pensa, repensa, repensa’t
i quan un somriure et dibuixi la cara
sabràs que aquests instants
pertanyen al color groc, que mai no has vist.
I si algun dia
mentre beses, sents de lluny el mar,
t’acarona l’herba, i t’agafen ganes de riure,
imagina un arc de Sant Martí.