16.10.15

LA FEINA


Avui conduïa poc a poc
el camí cap a la feina em semblava absurd.
Tanta verdor al meu voltant en una tardor
que tot just treu el cap entre boires.
Els contorns encara difuminats de les Alberes,
i la grisor del mar, terra enllà a l’horitzó.
El cotxe de darrera em feia llambregades
entre suposats renecs i altres improperis,
potser feia tard, potser no duia la música
que sonava tranqui·la al meu cd,
Udazken koloretan, els colors de la tardor,
les notes de Lertxundi em besaven l’oida,
i m’empenyien a seguir conduint tot el mati.
He parat a compar el pa, al lloc de cada dia,
les mateixes dos barres, el mateix preu,
la mateixa dependenta, el mateix somris.
Conduïa poc a poc, camí de la feina,
aquelles hores absurdes perdudes
en la immensitat d’una fi que no t’importa,
i m’he creuat amb la gent de sempre,
els carrers de sempre, el semàfor de sempre,
les hores infinites per davant, cridant-me.
I finalment el cotxe ha aparcat, al lloc de sempre,
i he deixat els colors de la tardor,
els somriures dels prats, les il·lusions,
el cel blau intens, l’horitzó, el mar,
les boires, els contorns, les Alberes...
La vida ha quedat fora un dia més.

Soc a la feina.